The king´s back...

Oprettet d.

 

 

GSX-R1000 Ready to race Edition

Netop nu landet her i butikken.

 

Der er gået 3 årtier, og mere end 1 million solgte maskiner siden den første GSX-R blev født.

 

Suzuki GSX-R1000 har siden 2001 vundet 11 langdistance verdensmesterskaber samt 43 verdens- og nationale-superbike mesterskaber.

I år præsenterer vi sjette og nyeste generation GSX-R1000. Motorcyklen står som et produkt af Suzuki ingeniørernes professionalisme samt passion for, at tilbyde en motorcykel som tilbyder brugervenlighed, holdbarhed og ikke mindst performance.

Den nye GSX-R1000 er den stærkest, hurtigste og den mest rendyrkede GSX-R model nogensinde !

Selvom at mange tekniske løsninger kommer direkte fra MotoGP, behøver du ingen ingeniør uddannelse for, at forstå de nye elektroniske hjælpemidler.

Per definition er den nye GSX-R bygget til, at fungere perfekt og pålideligt.

Lige fra den optimerede aerodynamik til motorens lineære effekt til de forskellige kørselsprogrammer,
så er alt bygget med brugervenlighed for øje så alle kan blive bedre, eller hurtigere, GSX-R1000 kørere.

 

 

THE KING OF SPORTS BIKES IS BACK – velkommen !

-GSX-R1000AL7
-Spidi Track Replica EVO racing-heldragt
-5 års garanti

 

 

KR. 239.999,-
Inkl. montering, ekskl. levering

 

 

 

MOTOR
GSX-R modeller har altid været kendt for deres brugervenlighed, holdbarhed samt deres moment over et bredt omdrejningsområde:

Meget moment i lav- og i mellem-omdrejningsregistret, kombineret med meget topeffekt. Den nye GSX-R motor er bygget for, at være en af de stærkeste i klassen.

Dette dog uden at gå på kompromis med drejningsmomentet i lav- og mellem-omdrejningsregistret.

For at opnå dette har ingeniørerne lånt teknologi fra Suzukis egen GSX-RR MotoGP maskine.

Specielt brugen af Suzukis patenterede SR-VVT (Suzuki Racing Variable Valve Timing).

Det fuldt mekaniske SR-VVT system hjælper indsugningsventilerne samt, udstødningsventilerne, til at åbne senere i takt med højere omdrejninger.

Resultatet er en motor som udvikler højere effekt uden tab af moment i lav- og mellem-omdrejningsregistret.

 

AERODYNAMIK.
Hele maskinen er blevet mere kompakt, motoren er fysisk mindre, kåben er blevet smallere og mere aerodynamisk.

Den nye GSX-R1000 er 16 mm smallere end tidligere og udviklet i Suzukis vindtunnel for at optimere luftstrømen til motor (SRAD),

minimere løft samt optimere luftstrømmen omkring køretøj og kører.

Intet er overladt til tilfældighederne.

Selv udvendige skruer er optimeret for optimal aerodynamik ved brug af specielle fladhovedede skruer.

Samtidig er bremsegrebet konstrueret sådan, at luften kan strømme igennem for ikke, at bremsen skal blive aktiveret af fartvind ved ekstremt høje hastigheder !

 

ELEKTRONIK – for kontrol over 200+ HK.
Den nye GSX-R1000 har højteknologisk elektronik om bord. Elektronikken består af et fuldt elektronisk motormanagement system (ECM).

Hjertet i (ECM) systemet består af to 32-Bit processsorer samt en ABS styreenhed af nyeste generation.

Til kurve-ABS- systemet samt STSC-systemet (anti-spin-system) bruger ECM sensorenheden IMU (Inertial Measurement Unit).

Denne registrerer alle maskinens bevægelser og videregiver disse informationer tilbage til motorstyringen samt ABS-systemet.